06 mei 2019

Virtuele receptie als continue partner

Virtuele receptie als continue partner

Je kent het wel: je stapt een bedrijf binnen en wandelt naar de receptie toe. Er staat op dat moment niemand dus wacht je geduldig af. Na vijf minuutjes ongemakkelijk te staan wachten, kijk je even rond. Af en toe komt er iemand voorbij, maar niemand lijkt je te kunnen verder helpen. Tien minuten later komt een gestresseerd uitziende receptioniste naar je toe, verontschuldigt zich en brengt je naar de juiste medewerker toe.

Frustraties

Je bent uiteindelijk geholpen en je beseft maar al te goed dat het soms druk kan zijn, maar die kleine frustratie sluipt toch naar binnen en time is money. Dit kan allemaal vermeden worden met behulp van de virtuele receptie. Een tool die interne communicatie vergemakkelijkt en tegelijkertijd een snel hulpmiddel is voor bezoekers. Een digitale receptie: hoe gaat dat precies in zijn werk?

Snel geholpen

Je komt binnen en ziet meteen een welkom-boodschap staan op het scherm voor je aan de receptie. Aan de hand van duidelijke richtlijnen kan je aangeven wat jouw naam is, van welke firma je bent en met welke medewerker je wenst te spreken. Deze medewerker krijgt dan automatisch een melding, waardoor hij/zij weet dat je aan de receptie staat. Deze persoon kan je dan meteen te woord staan.

Enkel voordelen

Dit zorgt er niet enkel voor dat je als bezoeker sneller geholpen wordt, maar ook dat de workload voor het bedrijf dat gebruik maakt van de virtuele receptie sterk verminderd wordt en vlotter verloopt. Enkel voordelen dus.

Heb je interesse of vragen over de virtuele receptie, aarzel dan niet via hier contact met ons op te nemen.