10 april 2019

De eigenschappen waarover onze medewerkers (moeten) beschikken

De eigenschappen waarover onze medewerkers (moeten) beschikken

Als virtuele receptie en telesecretariaat zijn wij getraind om allerhande situaties de baas te kunnen. Onze medewerkers krijgen een gedegen opleiding waarin zij leren om te gaan met verschillende scenario’s. Er zijn echter een aantal eigenschappen die best reeds voorhanden zijn bij onze medewerkers. Wij sommen ze even voor je op.

Communicatief talent

Het mag geen verbazing wekken dat onze medewerkers communicatieve vaardigheden moeten bezitten. Luisteren is voor hen net zo belangrijk als spreken. In de eerste plaats is het hun doel om te weten te komen wat de wensen van de klant zijn. Daarna is het zaak om dit over te brengen. Een aangename telefoonstem is daarbij mooi meegenomen.

De klant is koning

Wij blijven dit herhalen aangezien dit één van onze grootste regels is. Elk van onze medewerkers moet in staat zijn om de wensen van de klant voorop te stellen. Zij moeten kunnen inspelen op verschillende doelgroepen en hierop op gepaste wijze reageren. Dit getuigt van een flexibiliteit die moeilijk aangeleerd kan worden.

Doorzettingsvermogen

Een logisch gevolg hiervan is dat onze medewerkers doorzetters zijn. Zij stoppen niet wanneer het moeilijk wordt, maar pas wanneer de klant tevreden is. Doorzetten is de boodschap en het doel. Dit is niet altijd even gemakkelijk en wij begrijpen dat niemand perfect is. Maar het moet in je zitten om steeds weer hetzelfde niveau te willen behalen.

Bombproof stressbestendig

Het is en blijft een veelzijdige job waarbij je verschillende taken tot een goed einde moet kunnen brengen. Multitasking hoort daarbij. Dit brengt soms wat stress met zich mee. Dit mag echter niet vertaald worden naar frustraties naar de klant toe. Efficiëntie en duidelijke taakverdelingen zorgen voor een tevreden klant én medewerker.

Zoals je ziet is het geen evidentie om de job correct uit te voeren. Wij investeren daarom ook in het juiste personeel en geven hen de kans om zich steeds verder te ontplooien. En dit alles voor de tevredenheid van onze klant!