08 maart 2019

Klantvriendelijkheid ten top!

Klantvriendelijkheid ten top!

Wij bij Offitel weten dat de klant koning is en staan daarom garant voor een vriendelijke benadering van onze cliënten, samen met een professionele afhandeling van elke oproep.

Maar hoe kan je nu dat extra beetje meer doen om je klanten duidelijk te maken dat het om hen gaat en niemand anders? Wij geven alvast een aantal tips die garant staan voor succes.

#1. De klant komt steeds op de eerste plaats

Onze medewerkers hebben als doel om de klant verder te helpen. Dit betekent dat wij alles in het werk stellen om hen met een tevreden gevoel de hoorn te laten neerleggen. Dit zorgt niet enkel voor tevredenheid bij de klant, maar ook bij onze medewerkers. Het is de bedoeling dat wij luisteren naar de klant en hen de beste oplossing bieden voor hun vraag of probleem.

#2. Pas je aan aan de persoonlijkheid van je klant

Het klinkt misschien wat vergezocht, maar wij vinden het belangrijk om in te spelen op de behoeften van de klant. Deze zijn anders voor een 17-jarige jongen, dan voor een 60-jarige dame. Het is belangrijk dat wij ons aanpassen aan de wensen en de noden van ons cliënteel. Dit betekent ook dat wij onze houding en taalgebruik aanpassen indien nodig.

#3. Houd vast aan de persoonlijk toets 

Elke klant dient het gevoel te krijgen dat wij hun oproep met de nodige zorg en kennis behandelen. Dit houdt in dat wij net dat tikkeltje meer inspanning leveren om de klant op zijn gemak te stellen. Hem bij zijn naam noemen is dan ook geen overbodige luxe. Dit toont aan dat er effectief geluisterd wordt en creëert het beeld van de persoonlijke aanpak, waarvoor wij gekend staan.

Zoals je ziet kan je met net dat tikkeltje meer een groot verschil maken bij de behandeling van je klanten. Dit zal ongetwijfeld ook resultaten creëren om trots op te zijn!

BEKIJK ALLE

Vriendelijke aanpak

Vriendelijke aanpak

Mijn patiënten kunnen hun afspraken zelf boeken in mijn online agenda, of ze bellen om een afspraak in te geven. In dat laatste geval worden ze doorgeschakeld naar het callcenter van Offitel. Ik kan in alle rust doorwerken, dat is het grote voordeel van het telesecretariaat.

Offitel kan trouwens goed inschatten welke oproepen dringend zijn en welke niet. Bij twijfel wordt terug doorgeschakeld naar mij. Mijn patiënten zijn heel tevreden over de vriendelijke aanpak en ik ben ook erg opgetogen over de samenwerking.

 

Dr. Vanderborght

Deel deze pagina