07 februari 2019

Telefoonstress verminderen met Offitel

Telefoonstress verminderen met Offitel

Of u een zorgverstrekker, bediende of zaakvoerder bent, telefoonstress kent u vast allemaal. Vaak staat de telefoon roodgloeiend terwijl u in een meeting zit of bezig bent met een patiënt. Dit is vervelend en zonder het te beseffen wordt uw aandacht afgeleid van de taak waarmee u bezig bent. Leer in dit blogbericht hoe u de telefoonstress binnen uw praktijk of bedrijf kan verminderen. 

Een telefonisch secretariaat

Een secretaresse in dienst nemen is vaak een te grote kost voor bedrijven of praktijken. Daarom is het makkelijker om een telefonisch secretariaat onder de arm te nemen. Deze secretaresse kan via een script patiënten of klanten makkelijk verder helpen door veel voorkomende vragen in het script mee op te nemen. Op deze manier komen vaak gestelde vragen niet bij u terecht maar wel bij de telefonische secretaresse. Zijn er toch vragen die het telesecretariaat niet kan beantwoorden in uw plaats, zullen zij het bericht noteren en aan u bezorgen. Wanneer het u uitkomt kan u uw patiënt of klant contacteren om het juiste antwoord te bieden.

Het telefonisch secretariaat kan 24/7 bereikbaar zijn voor uw patiënten of klanten indien u dit wenst. Ook als u met vakantie bent en er niemand aanwezig is in uw bedrijf of praktijk worden telefoons opgevangen. Standaardvragen worden beantwoord, andere zullen worden genoteerd en worden gecommuniceerd met u via e-mail.

Online Agenda

Zorg ervoor dat de telefoon binnen uw bedrijf of praktijk minder vaak rinkelt voor het maken van afspraken. Door een online agenda te implementeren op uw website kan u ervoor zorgen dat patiënten op een snelle en efficiënte manier een afspraak kunnen maken zonder u telefonisch lastig te vallen.

Door gebruik te maken van een online agenda maakt u van uw website een platform dat multifunctioneel is. Zeker vandaag de dag wanneer zoveel patiënten via een mobiele telefoon uw website bezoeken en wensen een afspraak te maken is het belangrijker dan ooit om makkelijk online te bereiken zijn.

Interesse in de virtuele receptie van Offitel?

Heeft u vragen over de virtuele receptie van Offitel of wil u hier graag meer over weten? Twijfel niet en neem contact met ons op. U kan ons bereiken door het contactformulier in te vullen, ons een e-mail te sturen of door gewoon te bellen. Alle nodige contactinformatie vindt u hier terug.