08 augustus 2018

Blijf telefonisch bereikbaar voor uw klanten

Blijf telefonisch bereikbaar voor uw klanten

Telefoneren, het lijkt misschien niet meer van deze tijd maar toch is dit kanaal uitermate belangrijk wanneer u klanten op een vlotte en efficiënte manier wil verder helpen. Tegenwoordig verloopt het klantencontact online via e-mail of chat. Maar in sommige gevallen blijft bellen gewoon de beste optie.

Enig probleem is dat veel KMO’s hier niet op voorbereid zijn. U kent het wel, u belt naar een bedrijf en u wordt in wacht gezet. De tijd dat bedrijven enkel tussen 9 en 5 bereikbaar moeten zijn, ligt al ver achter ons. Goede bereikbaarheid is belangrijk, dit zal uw klanten tevreden houden en zorgt ervoor dat problemen niet op de lange baan worden geschoven.

Ontdek hier waarom u als bedrijf zoveel mogelijk bereikbaar moet zijn:

1 Persoonlijk klantencontact

Tracht zoveel mogelijk persoonlijk contact te hebben met uw klanten. Hoe meer u weet over uw klanten hoe beter u kunt inspelen op mogelijke opportuniteiten. Natuurlijk is het als KMO niet mogelijk om steeds opnieuw klaar te staan voor uw klanten zonder dat uw werk blijft liggen.

Schakel daarom de virtuele receptie in, wij zorgen voor een goede klantenopvolging.

2 De concurrentie is groot

Wanneer mensen vragen hebben over een bepaald product maar u bent niet bereikbaar, wat dan? Wel wees maar zeker dat de persoon in kwestie verder gaat zoeken naar hetzelfde product bij de concurrentie. De kans is dus groot dat u deze klant kwijt bent.

Het wel of niet bereikbaar zijn, heeft dus wel degelijk gevolgen.

3 Gebruik het als USP

Zie het steeds bereikbaar moeten zijn niet als een last maar gebruik het als een unique selling point om uzelf te verkopen. Wanneer u aan het onderhandelen bent met potentiële klanten dan kan het gebruik van de virtuele receptie deze klanten overtuigen om voor u als bedrijf te kiezen.

4 Een continue stroom van drukte

Heeft u als bedrijf bepaalde openingsuren op uw website staan. Dan zal u vast ook wel gemerkt hebben dat bij het begin en tegen het einde van de dag de meeste mensen bellen. Je krijgt m.a.w. te maken met bepaalde pieken in het telefoonverkeer.

Zorg er dus voor dat u meer bereikbaar bent zodat de drukte zich vanzelf verspreidt over de gehele werkdag. U gaat op deze manier uw klanten ook de kans geven om te bellen wanneer het hun uitkomt en niet wanneer u als bedrijf enkel maar beschikbaar bent.

5 Meer service = meer verkopen

Wanneer u een betere klantenservice kunt aanbieden dan uw concurrenten, dan mag u zeker zijn dat u ook meer klanten gaat binnenhalen. Mensen stellen het nu éénmaal op prijs wanneer u steeds opnieuw klaar staat om hun verder te helpen met vragen of problemen. Maak hier dus werk van!

Interesse in de virtuele receptie van Offitel?

Heeft u vragen over de virtuele receptie van Offitel of wil u hier graag meer over weten? Twijfel niet en neem contact met ons op. U kan ons bereiken door het contactformulier in te vullen, ons een e-mail te sturen of door gewoon te bellen. Alle nodige contactinformatie vindt u hier terug.